Dlaczego powinieneś wprowadzić w sklepie, do twojej oferty, torby papierowe
Czasy, kiedy klienci z upodobaniem korzystali z plastikowych „jednorazówek” odchodzą pomału do lamusa. Wraz z rosnącą świadomością ekologiczną zmieniają się również poglądy konsumentów i ich upodobania. By za nimi nadążyć, warto wprowadzić również do swojej oferty torby papierowe. Dlaczego? Jakie korzyści się za tym kryją?
Lepsze postrzeganie w oczach klientów
Jak już zaznaczyliśmy we wstępie, ostatnie lata przynoszą gwałtowny wzrost świadomości ekologicznej Polaków. Na początku lat 90. hitem były torby plastikowe, cenione z uwagi na trwałość i uniwersalność, a także niski koszt, dzięki czemu nie szkoda było wyrzucać ich do kosza. W trend ten idealnie wpisały się sieci supermarketów, a finalnie dotarł on do niemal każdej branży. Jednak konsekwentnie ponawiane ostrzeżenia dotyczące ich zgubnego wpływu na środowisko przyczyniają się do zmiany nastawienia klientów. Pakowanie wszystkiego w przesadne ilości plastiku tylko po to, by zaraz trafił do kosza, przestało podobać się klientom. Dziś o wiele lepiej postrzegane są przedsiębiorstwa chwalące się pro-ekologicznymi rozwiązaniami. Dotyczy to również sposobu pakowania. Stoiska handlowe pakujące zakupione produkty w papierowe torby wykonane z poddanych recyklingowi materiałów, czy wykorzystujące meble sklepowe z odzyskanych surowców są postrzegane jako uczciwsze i bardziej odpowiedzialne. A przecież na takim wizerunku zależy każdemu przedsiębiorcy!
Bardziej prestiżowe opakowanie
Torby papierowe nie muszą oznaczać bezkształtnych pojemników wykonanych z marnej jakości szarego papieru. W wielu przypadkach są one świetną okazją do podniesienia prestiżu – gabloty ekspozycyjne wyposażone w eleganckie papierowe torby prezentują się niezwykle okazale. Jest to możliwe dzięki ogromnym możliwościom personalizacji toreb papierowych. Z tego względu świetnie nadają się one do działań marketingowych i popularyzacji swojej marki. W ofercie dostawcy kompleksowych rozwiązań dla sklepów, ltr znajdziemy m.in:
- torby standardowe, czyli takie, o których najczęściej myślimy, zastanawiając się nad torbami (prosta budowa, dwoje uszu wykonanych z płaskiego papieru, całość wykonana z cienkiego papieru typu kraft),
- torby typu Classic, podobne do standardowych, jednak mają mocniejszy uchwyt (ze skręcanego papieru), wykorzystywany jest do nich gładszy papier (biały lub szary), często z ładnymi nadrukami, które mogą obejmować nawet całą jej powierzchnię,
- ekskluzywne torby papierowe – najchętniej wykorzystywane do budowania prestiżowego charakteru marki. Wykonane z lepszej jakości papieru (również laminowanego), z wygodną rączką, która może być wykonana z bawełny lub materiału syntetycznego. Mogą być w dowolnym kolorze i zadrukowane wedle uznania.
Działanie na korzyść środowiska
Ten punkt właściwie powinien znaleźć się na samym początku. Jako producenci i sprzedawcy mamy istotny wpływ na kształtowanie się nawyków konsumenckich, które odgrywają istotną rolę dla przyszłości naszej planety. Torby i torebki foliowe, pomimo swoich zalet (niska cena, spora wytrzymałość, również na warunki atmosferyczne) mają jedną, bardzo istotną wadę – rozkładają się nawet 500 lat, będąc wcześniej połykane przez zwierzęta, albo zaśmiecając naszą okolicę. Zastosowanie i propagowanie toreb papierowych pomaga w podnoszeniu świadomości konsumenckiej u naszych klientów i jest naszą własną cegiełką w trosce o klimat i Ziemię – czyli rzeczy, które pozostawimy przyszłym pokoleniom. Dobrze, jeśli naszym spadkiem dla przyszłych pokoleń nie będzie reklamowa foliówka.
Gdzie szukać toreb papierowych?
Poszukując toreb papierowych dla swojego sklepu, warto zwrócić się ku dostawcy, który może zapewnić nam kompleksowe rozwiązania. Warto również, by znajdujące się w ofercie torby pochodziły z odnawianych materiałów, dzięki czemu jeszcze bardziej zmniejszymy pozostawiany ślad węglowy i poprawimy wizerunek w oczach klientów. Takie rozwiązania znajdziemy m.in. w ofercie firmy Lotar, która oferuje kompletne wyposażenie sklepów, a więc nie tylko torby papierowe, ale również meble do sklepów, lady sklepowe i wszystkie elementy niezbędne w aranżacji.